Ostravský maraton

25.09.2019 20:27

Když mi Tomáš Drobisz říkal, že se přihlásil na půlmaraton do Ostravy, tak mě to příjemě překvapilo. Byl jsem zvědavý, jak rychle je schopný tuto vzdálenost zaběhnout. Sice není žádný běžec, ani vytrvalostní sportovec, ale má obrovský talent na každý sport, který kdy vyskoušel. Po pár dnech se mi to rozleželo v hlavě, a vznikla myšlenka, že by jsme ho moli jít podpořit, a poskládat štafetu. Oslovil jsem pár lidí včetně Petra Trachtulce. Ten však byl rovněž přihlášen na půlmaraton, stejně jako Drobek. Paráda další skvělý sportovec a vynikající cyklista, který si rovněž poprvé vyskouší běh na 21,1km dlouhou trať. Nevadí, i bez něj se mi podařilo sehnat dalších pět bláznů, kteří se mnou poběží maratonskou štafetu. Uteklo to jako voda a my jsme stáli na startu Ostravského maratonu. Nejprve odstartoval maraton a půlmaraton. Tomáš s Peťou se rozhodli, že poběží na čas 1:40min. Na začátečníky je to rychlé tempo ale netvrdím že se to nedá zvládnout. Zazněl startovní výstřel a dav 557 lidí byl do minuty pryč. My jsme si museli ještě počkat, protože štyfety startovaly o 20 minut později. Jako první vyběhla Vendy, která nahradila zraněnou Míšu. K tomu že poběží, jsem jí přemluvil den předem. Bylo to dlouhé přemlouvání, ale holka se s tratí poprala a zaslouženě dostala medajli. Další vyběhl Roman. V cíli si sice stěžoval, že nevěděl jak si má rozvrhnout síla nebo koho se má  chytnout, ale i tak se mu to moc líbilo. Mezitím už naši dva půlmaratonci vbíhali společně do druhého kola. mezičas měli skvělý, ale na Peťovi byly vidět známky únavy. Jako třetí vyběhl Rosťa. Měl v plánu běžet každý kilometr za pět minut, ale to už začínalo být pěkně horko a to ho o pár sekund zdrželo,ale i přesto byl od nás zatím nejrychlejší. Čtvrtý vyběhl Zajíc. Ten měl tu smůlu, že neviděl kluky jak dobíhají do cíle. Tomáš doběhl ve výborném čase 1:37:07 (30. v kategorii) a Petr 1:39:35 (37. v kategorii), takže oboum se podařilo pokořit hranici jedné hodiny a čtyřiceti minut. Pátá běžela Adéla, která trať zdolala ve výborném čase na ženu. Poslední úsek zbyl na mě. Byl jsem unavený z předchozího dne, kdy jsem běžel těžký kopcovitý závod na 22,3km, ale i přes to jsem podal výkon vysoko nad své očekávání. Dohromady nám maraton trval 3:20:00 a umístili jsme se na 49.místě ze 103 štafet. Závod jsme si všichni užili a výkony oslavili v Českém Těšíně na Brandýse.

Stacho

© 2011 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode